ARTYKUŁ 1. Organizator
Międzynarodowy Wyścig Kolarski «Solidarności» i
Olimpijczyków
jest organizowany przez
Region Ziemia Łódzka NSZZ
«Solidarność»
z siedzibą
90-229 Łódź;
ul. Kamińskiego 18;
we współpracy z
Towarzystwem
Olimpijczyków Polskich, a także we współpracy z Regionami NSZZ Podkarpackim,
Małopolskim i Świętokrzyskim
z
Zarządem Podregionu NSZZ «Solidarność» w Radomsku,
z
komitetami etapowymi w miejscowościach
wymienionych w dalszej części niniejszego przewodnika, w
których zlokalizowane są starty i mety
poszczególnych etapów, komitetami organizacyjnymi w
miejscowościach wymienionych w dalszej części niniejszego
przewodnika, w których usytuowano lotne finisze i premie
specjalne.
Komisja
Krajowa NSZZ „Solidarność” udziela poparcia Organizatorom
Wyścigu, a także wyraża
zgodę na
zawarcie słowa „Solidarność” w nazwie imprezy i używanie
znaku graficznego Związku w każdej formie.
Towarzystwo Olimpijczyków Polskich wyraża zgodę na używanie
swego znaku graficznego podczas wyścigu w każdej
formie.
Organizator wyścigu jest członkiem Międzynarodowego
Stowarzyszenia Organizatorów Imprez Kolarskich A.I.O.C.C.
Adres organizatora: Region Ziemia Łódzka NSZZ
« Solidarność »; Kamińskiego 18; 90-229 Łódź; Polska.
Wyścig będzie rozgrywany
według regulaminu UCI
w dniach od 29 czerwca do 2 lipca 2011 roku.
ARTYKUŁ 2. Rodzaj imprezy
Impreza dostępna dla zawodników kategorii elita umieszczona
jest w Kalendarzu Imprez UCI w kategorii Europe Tour z klasy
2.1.
Zgodnie z regulaminem UCI zawodnicy zdobywają następujące
ilości punktów do kontynentalnej klasyfikacji indywidualnej
UCI elity mężczyzn:
a)
w klasyfikacji generalnej końcowej:
80 punktów za 1-sze miejsce,
12 punktów za
7-me miejsce,
56 punktów za 2-gie
miejsce,
8
punktów za
8-me miejsce,
32 punktów za 3-cie
miejsce,
7
punktów za
9-te
miejsce,
24 punktów za 4-te
miejsce,
6
punktów za 10-te
miejsce,
20 punktów za 5-te
miejsce,
5
punktów za 11-te
miejsce,
16 punktów za 6-te
miejsce,
3
punktów za 12-te
miejsce,
b) w klasyfikacji
każdego etapu:
16 punktów za 1-sze miejsce,
5
punktów za 4-te
miejsce,
11 punktów za 2-gie
miejsce,
4
punktów za 5-te
miejsce,
6 punktów za 3-cie
miejsce,
2
punktów za 6-te
miejsce,
c) noszenie
koszulki lidera wyścigu:
8 punktów.
ARTYKUŁ 3. Uczestnictwo
Na podstawie artykułu 2.1.005 regulaminu UCI
Wyścig Kolarski « Solidarności » i Olimpijczyków jest dostępny dla
następujących ekip: UCI ProTeam’ów, ekip kontynentalnych
zawodowych UCI, ekip kontynentalnych UCI i ekip
narodowych. Nie mają prawa startu w ekipach narodowych
zawodnicy UCI ProTeam’ów, ekip kontynentalnych zawodowych
UCI, ekip kontynentalnych UCI, jeśli ich team lub ekipa
zawodowa uczestniczy w wyścigu.
Na podstawie artykułu 2.2.003 regulaminu UCI ekipy będą
złożone maksimum
z 6 i minimum z 4 zawodników.
ARTYKUŁ 4. Biuro Wyścigu
Biuro Wyścigu będzie czynne w hotelu - Zajazd „Pod Skałą” - Krajowice
68; 38-211 Jasło, tel.:+48.13-491-54-65.
Akredytacja, potwierdzanie uczestnictwa i odbieranie numerów
startowych przez posiadających licencję przedstawicieli ekip
będzie miało miejsce 28 czerwca 2011 od godz.
16.00 do
18.00 w Biurze
Wyścigu.
Odprawa
Techniczna z Dyrektorami Sportowymi, określona
artykułem 1.2.087 regulaminu UCI, w obecności zespołu
sędziowskiego, odbędzie się 28 czerwca 2011 o godzinie
19.00 w hotelu –
Zajazd „Pod Skałą”
- Krajowice
68; 38-211 Jasło,
przy drodze krajowej nr 73 u wylotu ulicy Krakowskiej z
Jasła.
ARTYKUŁ 5. Radio-Wyścigu
Informacje podczas wyścigu będą podawane przez
Radio-Wyścigu. Radio wyścigu będzie pracowało na
częstotliwości 82,1250 MHz.
Aparaty radiowe będą przydzielane w dniu 28 czerwca od
godziny 17.00 do 20.00 w hotelu - Zajazd „Pod Skałą”
- Krajowice
68; 38-211 Jasło.
ARTYKUŁ 6. Pojazdy neutralne
Przewidziany jest udział trzech pojazdów neutralnych i
pojazdu «koniec wyścigu».
ARTYKUŁ 7. Limit czasu.
Limit czasu będzie wynosił: 8 %.
Zgodnie z artykułem
2.6.032 regulaminu UCI limit czasu może być zwiększony przez Komisje Sędziowską po
konsultacji z organizatorem.
ARTYKUŁ 8. Klasyfikacje w wyścigu
W wyścigu będą prowadzone następujące klasyfikacje:
a) Indywidualna klasyfikacja generalna wyścigu według czasu
Zgodnie z artykułami 2.6.014 et 2.6.015 regulaminu UCI
indywidualna klasyfikacja generalna Wyścigu według czasów
określona będzie sumą czasów zarejestrowanych przez
chronometrażystę na każdym z etapów z uwzględnieniem
bonifikat i kar.
Czas będzie mierzony na linii mety każdego etapu.
W przypadku równości czasów w indywidualnej klasyfikacji
generalnej Wyścigu według czasów
zostanie uwzględniona suma miejsc uzyskanych na wszystkich
etapach, a gdy i to nie przyniesie rozstrzygnięcia będzie
decydowało lepsze miejsce uzyskane na ostatnim etapie.
Lider klasyfikacji będzie nosił koszulkę ŻÓŁTĄ
dostarczoną przez organizatora.
b) Klasyfikacja punktowa
Klasyfikacja punktowa będzie ustalana przez dodanie punktów
za miejsca zajęte na mecie podczas każdego z 4 etapów,
jak również za miejsca zajęte na lotnych finiszach i
premiach specjalnych .
Na mecie każdego etapu przydzielana będzie następująca ilość
punktów:
10, 8, 6, 5, 4, 3, 2 i 1 punkt dla pierwszych 8
sklasyfikowanych zawodników.
Za trzy pierwsze miejsca na każdym lotnym finiszu lotnego
finiszu i każdej premii specjalnej na każdym z etapów
przydzielane będzie następująca ilość punktów:
3, 2 i 1 punkt dla 3 pierwszych zawodników.
Zgodnie z artykułem 2.6.016 bis regulaminu UCI w przypadku
ex aequo w klasyfikacji punktowej o kolejności zawodników
będą decydowały następujące kryteria:
1.
Większa ilość zwycięstw etapowych,
2.
Większa ilość zwycięstw na lotnych finiszach i premiach
specjalnych,
3.
Wyższe miejsce w klasyfikacji generalnej na podstawie
czasów.
Aby otrzymać nagrodę w końcowej klasyfikacji punktowej
zawodnik musi pokonać cały dystans wyścigu mieszcząc się w
limicie czasu.
Lider klasyfikacji ma obowiązek noszenia koszulki
GRANATOWEJ wręczonej przez organizatora.
Uwaga:
Punkty do klasyfikacji punktowej będą przydzielane na
lotnych finiszach, premiach specjalnych i na metach etapów.
Za miejsca na premiach specjalnych nie będą przyznawane
bonifikaty czasowe.
c) Klasyfikacja górska
Klasyfikacja górska będzie rozegrana na
9
górskich
premiach. Za miejsca na górskich premiach będzie
przydzielana następująca ilość punktów:
Premie górskie „Zamek Kamieniec” (1)
Premie górskie pozostałe (8)
1 miejsce
7 pkt
5 pkt
2 miejsce
5 pkt
3 pkt
3 miejsce
4 pkt
2 pkt
4 miejsce
3 pkt
1 pkt
5 miejsce
2 pkt
-
6 miejsce
1
pkt
-
Klasyfikacja najlepszego « górala » będzie ustalana przez
dodanie punktów zdobytych na każdej górskiej premii. Lider
klasyfikacji ma obowiązek noszenia koszulki przydzielonej
przez organizatora.
Zgodnie z artykułem 2.6.017 regulaminu UCI w przypadku ex
aequo w klasyfikacji górskiej o kolejności zawodników będą
decydowały następujące kryteria:
1.
Ilość pierwszych miejsc na górskich premiach
najwyższej kategorii („Zamek Kamieniec”),
2.
Ilość pierwszych miejsc na górskich premiach kolejno
pozostałych,
3.
Wyższe miejsce w klasyfikacji generalnej na podstawie
czasów.
Aby otrzymać nagrodę w końcowej klasyfikacji górskiej
zawodnik musi pokonać cały dystans wyścigu mieszcząc się w
limicie czasu. Lider klasyfikacji ma obowiązek noszenia
koszulki ZIELONEJ wręczonej przez organizatora.
Uwaga: 1. Podczas 1-go etapu na lotnym finiszu w Iwoniczu
Zdroju przyznane będą punkty zarówno do klasyfikacji
punktowej jak i do klasyfikacji górskiej.
d) Klasyfikacja młodzieżowa
W tej klasyfikacji prowadzonej według zasad klasyfikacji
indywidualnej uczestniczą zawodnicy urodzeni po 1 stycznia
1990.
Lider klasyfikacji ma obowiązek noszenia koszulki BIAŁEJ
wręczonej przez organizatora.
f) Klasyfikacja drużynowa
Zgodnie z artykułem 2.6.016 regulaminu UCI klasyfikacja
drużynowa każdego etapu będzie ustalana przez dodanie czasów
trzech najlepszych zawodników w każdej ekipie. W przypadku
równości tej sumy czasów o kolejności
w klasyfikacji drużynowej na etapie będzie decydowała
mniejsza suma miejsc tych trzech zawodników. W przypadku
równości o kolejności drużyn będzie decydowało wyższe
miejsce najlepszego zawodnika z ekipy w klasyfikacji danego
etapu.
Klasyfikacja drużynowa generalna będzie ustalana przez
dodanie trzech najlepszych czasów indywidualnych z każdej
ekipy z etapów dotychczas zakończonych. W przypadku ex-aequo
stosowane będą następujące kryteria, aż do osiągnięcia
każdej drużynie swojego miejsca :
1.
Ilość pierwszych miejsc w klasyfikacji drużynowej na
poszczególnych etapach,
2.
Ilość drugich miejsc w klasyfikacji drużynowej na
poszczególnych etapach,
itd.
W przypadku dalszej równości miejsc o kolejności drużyn
będzie decydowało wyższe miejsce najlepszego zawodnika z
drużyny w klasyfikacji indywidualnej.
Każda ekipa
złożona z mniej niż trzech zawodników nie będzie
klasyfikowana w klasyfikacji drużynowej.
g) Kolejność klasyfikacji
Kolejność klasyfikacji jest następująca:
1.
klasyfikacji indywidualna według czasów,
2.
klasyfikacja punktowa,
3.
klasyfikacja górska,
4.
klasyfikacja młodzieżowa.
ARTYKUŁ 9. Bonifikaty
Bonifikaty czasowe uwzględniane tylko w klasyfikacji
generalnej indywidualnej i młodzieżowej będą przydzielane
dla trzech pierwszych zawodników na metach wszystkich etapów
i na każdym lotnym finiszu.
Będą wynosiły:
-
na mecie etapów dla trzech pierwszych zawodników odpowiednio
10", 6" i 4",
-
na każdym lotnym finiszu dla trzech pierwszych zawodników
odpowiednio 3", 2" i
1".
ARTYKUŁ 10. Antydoping
Każdego dnia będzie przeprowadzana kontrola antydopingowa
według regulamin
kontroli antydopingowej UCI.
Adresy lokali antydopingowych: zostaną podane w odrębnym
komunikacie.
ARTYKUŁ 11. Ceremonia Dekoracji
Zgodnie z artykułem 1.2.112 regulaminu UCI następujący
zawodnicy muszą się zgłaszać codziennie do ceremonii
dekoracji na mecie każdego z etapów:
-
3 pierwszych w klasyfikacji etapu,
-
liderzy wszystkich klasyfikacji indywidualnych to jest:
indywidualnej wg czasów, punktowej, górskiej, młodzieżowej i
jubileuszowej. (jeżeli jeden zawodnik, jest liderem kilku
klasyfikacji, to do dekoracji stawia się tylko zawodnik).
Zawodnicy zobowiązani są zgłosić się do dekoracji w ciągu 5
minut od ich przyjazdu na metę.
Na mecie ostatniego etapu do ceremonii dekoracji końcowej w
ciągu 5 minut muszą się zgłosić następujący zawodnicy:
-
3 pierwsi w klasyfikacji ostatniego etapu,
-
3 pierwsi w klasyfikacji wyścigu,
-
liderzy klasyfikacji indywidualnych i drużynowej (cała
drużyna).
Na czas ceremonii dekoracji liderzy klasyfikacji
indywidualnych otrzymają od organizatora specjalne koszulki,
podlegające zwrotowi.
Jeśli zawodnik jest liderem jednej klasyfikacji otrzyma od
organizatora na własność odpowiednią koszulkę, w której
obowiązany jest uczestniczyć w wyścigu, ceremoniach
dekoracji, podczas wywiadów
i konferencji prasowych.
Jeśli zawodnik jest liderem kilku klasyfikacji obowiązany
jest nosić koszulkę oznaczającą lidera najważniejszej
klasyfikacji i tylko tą koszulkę otrzyma od organizatora.
Koszulkę
lidera mniej ważnej klasyfikacji otrzyma i w czasie wyścigu
winien ją nosić drugi lub kolejny zawodnik w danej
klasyfikacji.
10 minut przed startem do każdego etapu, z wyjątkiem
pierwszego do ceremonii dekoracji winni się zgłosić
zawodnicy i Dyrektor Sportowy najlepszej drużyny, oraz
zawodnicy noszący koszulkę lidera każdej klasyfikacji
klasyfikacji.
ARTYKUŁ 12. Kary
Kary będą nakładane według regulaminu UCI.
ARTYKUŁ 13.
Porządek i bezpieczeństwo w wyścigu
1.
Podczas rozgrywania Wyścigu na trasach wszystkich etapów
ruch drogowy będzie ograniczony. Oznacza to, iż ruch
poprzeczny i z przeciwnego kierunku zamykany będzie na czas
przejazdu czołówki i głównego peletonu. 10 minut po
przejeździe głównego peletonu ruch drogowy będzie wznawiany
i zawodnicy mający większą stratę znajdą się w normalnym
ruchu drogowym.
2. Końcówka 4-go etapu na odcinku okrężnym będzie
rozegrana przy ruchu całkowicie zamkniętym. Początki 2-go,
3-go i 4-go etapu po startach na trasach okrężnych będą
rozegrane przy ruchu całkowicie zamkniętym. Z uwagi na
przebieg tras okrężnych przez teren zabudowany, zawodnicy
muszą brać pod uwagę możliwości znalezienia się na trasie
innych użytkowników drogi i stosowania w takich przypadkach
przepisów ruchu drogowego.
3.
W czasie rozgrywania 4-go etapu Komisja Sędziowska może
dokonać neutralizacji
wyścigu na czas niezbędny dla zawodników mających
stratę większą niż 7 min dla umożliwienia przejazdu
prowadzących zawodników znajdujących się między 140 a 150 km etapu. Czas
trwania neutralizacji będzie odjęty od czasu
uzyskanego na mecie etapu przez zawodników, których
neutralizacja dotyczyła.
4.
Zawodnicy i uczestnicy Wyścigu zobowiązani są do
przestrzegania zasad i przepisów ruchu drogowego. Zawodnicy
i wszyscy inni uczestnicy wyścigu korzystają z prawa do
niestosowania się do przepisów ruchu drogowego tylko na
skrzyżowaniach dróg nadzorowanych przez funkcjonariuszy
Policji korzystających z radiowozu,
oraz w przypadkach kiedy bezpośrednio przed nimi lub
czołówką wyścigu znajduje się oznakowany pojazd policyjny.
We wszystkich innych przypadkach zarówno zawodników, jak i
innych kierowców pojazdów obowiązują przepisy ruchu
drogowego.
5.
Kierowcy pojazdów z kolumny Wyścigu zobowiązani są
podporządkować się poleceniom funkcjonariuszy policji,
komisji sędziowskiej, szefa transportu.
6.
Przed metą każdego etapu należy bezwzględnie podporządkować
się poleceniom i znakom służb. Nie wolno
pozostawiać pojazdu lub zatrzymywać się bez przyczyny.
Pojazd należy parkować w miejscach wskazanych.
7.
Pojazdy komisji sędziowskiej i ambulanse mają prawo
kontynuować jazdę przez linię mety.
8.
W przypadku kolizji lub wypadku należy obowiązkowo zatrzymać
pojazd, zorganizować ostrzeganie użytkowników drogi o
stojącym pojeździe, udzielić pierwszej pomocy ofiarom
wypadku i powiadomić o wypadku
policyjną służbę wyścigu.
9.
Organizator wyścigu nie ponosi odpowiedzialności za
zaistniałe wypadki i straty. Uczestnicy Wyścigu winni
posiadać ubezpieczenie OC, NW i kosztów leczenia.
|