ARTYKUŁ 1. Organizator
Międzynarodowy Wyścig Kolarski «Solidarności» i Olimpijczyków jest
organizowany przez Region Ziemi Łódzkiej NSZZ «Solidarność» z siedzibą
90-229 Łódź; ul. Kamińskiego 18; we współpracy z Towarzystwem
Olimpijczyków Polskich, a także we współpracy z Regionami NSZZ
« Solidarność» «Ziemi Radomskiej», «Świętokrzyskim», «Podkarpacia»,
«Małopolski», «Śląskim» z Zarządami Podregionów NSZZ «Solidarność» w
Pabianicach, Radomsku, Bełchatowie, Nowym Sączu i Wadowicach, z Komisją
Zakladową NSZZ «Solidarność» Kopalni Jas-Mos w Jastrzębiu Zdroju, z komitetami etapowymi w miejscowościach wymienionych w dalszej części
niniejszego przewodnika, w których zlokalizowane są starty i mety
poszczególnych etapów, komitetami organizacyjnymi w miejscowościach
wymienionych w dalszej części niniejszego przewodnika, w których
usytuowano lotne finisze i premie specjalne.
Komisja Krajowa NSZZ „Solidarność” udziela poparcia Organizatorom
Wyścigu,a także wyraża zgodę na zawarcie słowa „Solidarność” w nazwie
imprezy i używanie znaku graficznego Związku w każdej formie.
Towarzystwo Olimpijczyków Polskich wyraża zgodę na używanie swego znaku
graficznego podczas wyścigu w każdej formie.
Organizator wyścigu jest członkiem Międzynarodowego Stowarzyszenia
Organizatorów Imprez Kolarskich A.I.O.C.C.
Wyścig będzie rozgrywany według regulaminu UCI w dniach od 2 do 6 lipca
2008 roku.
ARTYKUŁ 2. Rodzaj imprezy
Impreza dostępna dla zawodników kategorii elita umieszczona jest w
Kalendarzu Imprez UCI w kategorii Tour’ów Europejskich klasy 1.
Zgodnie z regulaminem UCI zawodnicy zdobywają następujące ilości punktów
do kontynentalnej klasyfikacji indywidualnej UCI elity mężczyzn:
a)
w klasyfikacji generalnej końcowej:
80 punktów
za 1-sze miejsce
12 punktów za 7-me miejsce
56 punktów za 2-gie miejsce
8 punktów za 8-me miejsce
32
punktów za 3-cie miejsce
7 punktów za 9-te miejsce
24 punktów za 4-te miejsce
6 punktów za10-te miejsce
20 punktów za 5-te miejsce
5 punktów za11-te miejsce
16 punktów za 6-te miejsce
3 punktów za12-te miejsce
b) w klasyfikacji każdego etapu:
16 punktów
za 1-sze miejsce
5 punktów za 4-te miejsce
11 punktów
za 2-gie miejsce
4 punktów za 5-te miejsce
6 punktów za 3-cie miejsce
2 punktów za 6-te miejsce
c) Noszenie koszulki lidera wyścigu:
8 punktów
ARTYKUŁ 3. Uczestnictwo
Na podstawie artykułu 2.1.005 regulaminu UCI Wyścig Kolarski
« Solidarności »
i Olimpijczyków
jest dotępny dla następujących ekip: UCI ProTeam’ów, ekip
kontynentalnych zawodowych UCI, ekip kontynentalnych UCI i ekip
narodowych.
Na podstawie artykułu 2.2.003 regulaminu UCI ekipy będą złożone minimum
z 5 i maksimum
z 8 zawodników.
ARTYKUŁ 4. Biuro Wyścigu
Biuro Wyścigu będzie czynne w Łodzi w Hotelu
«Światowit» w dniu 1
lipca 2008 roku od godziny 14.00. Adres Hotelu «Światowit»:
Al. Kościuszki 68;
90-432 Łódź;
Potwierdzanie uczestnictwa i odbieranie numerów startowych przez
posiadających licencję przedstawicieli ekip będzie
miało miejsce 1 lipca 2008 od godz. 17.00 do 19.00 w Biurze Wyścigu.
Konferencja Techniczna z Dyrektorami Sportowymi, określona artykułem
1.2.087 regulaminu UCI, w obecności zespołu sędziowskiego, odbędzie się
1 lipca 2008 o godzinie 20.00 w Łodzi
w Hotelu «Światowit» Al. Kościuszki 68; 90-432 Łódź.
ARTYKUŁ 5. Porządek startu w jeździe indywidualnej na czas
Podczas 4-go etapu w Ożarowie, jazdy indywidualnej na czas zawodnicy
będą startowali co 1 minutę w kolejności odwrotnej do miejsc zajmowanych
w klasyfikacji indywidualnej po trzecim etapie. Ostatnich dziesięciu
zawodników wystartuje w odstępach
co 2 minuty.
ARTYKUŁ 6. Radio-Wyścigu
1.
Informacje podczas wyścigu będą podawane przez Radio-Wyścigu.
Aparaty radiowe będą przydzielane 1 lipca 2008 od godziny 18.00 do 20.00
przed Hotelem «Światowit» w Łodzi.
2.
Radio wyścigu będzie pracowało na częstotliwości 82,1250 MHz.
ARTYKUŁ 7. Pojazdy neutralne
Przewidziany jest udział trzech pojazdów neutralnych i pojazdu «koniec
wyścigu».
ARTYKUŁ 8. Limit czasu
W zależności od trudności etapów limit czasu bedzie zmienny i będzie
wynosił:
-
Etapy płaskie i średniej trudności: 8%
etapy 1, 2, 3 i 5
-
Etapy górskie:
12% etapy 6 i 7
-
Etap jazdy na czas:
20% etap 4
W wyjątkowych sytuacjach limit czasu może być zwiększony przez Komisje
Sędziowską po konsultacji z organizatorem.
ARTYKUŁ 9. Klasyfikacje w wyścigu
W wyścigu będą prowadzone następujące klasyfikacje:
a) Indywidualna klasyfikacja generalna Wyścigu według czasu.
Zgodnie z artykułami 2.6.014 et 2.6.015 regulaminu UCI indywidualna
klasyfikacja generalna Wyścigu według czasów określona będzie sumą
czasów zarejestrowanych przez chronometrażystę na każdym z etapów z
uwzględnieniem bonifikat i kar.
Czas będzie mierzony na linii mety każdego etapu.
W przypadku równości czasów w indywidualej klasyfikacji generalnej
Wyścigu według czasów zostaną uwzględnione setne części sekundy
zarejestrowane podczas 4-go etapu, by przyznać miejsce zawodnikom
klasyfikowanym ex aequo.
Jeśli i te czasy będą równe zostanie uwzględniona suma miejsc uzyskanych
na wszystkich etapach, a gdy i to nie przyniesie rozstrzygnięcia będzie
decydowało lepsze miejsce uzyskane na ostatnim etapie.
Lider klasyfikacji będzie nosił koszulkę
ŻÓŁTĄ.
b) Klasyfikacja punktowa.
Klasyfikacja punktowa będzie ustalana przez dodanie punktów zdobytych
podczas każdego z 7 etapów.
Podczas każdego lotnego finiszu i premii specjalnej na etapach 1-szym,
2-gim, 3-cim, 5-tym, 6-tym i 7-mym przydzielana będzie następująca ilość
punktów:
3, 2 i 1 punkt dla 3 pierwszych zawodników.
Na mecie każdego etapu przydzielana będzie następująca ilość punktów:
10, 8, 6, 5, 4, 3, 2 i 1 punkt dla pierwszych 8 sklasyfikowanych
zawodników.
Lider klasyfikacji ma obowiazek noszenia koszulki wręczonej przez
organizatora.
Zgodnie z artykułem 2.6.016bis regulaminu UCI w przypadku ex aequo w
klasyfikacji punktowej o kolejności zawodników będą decydowały
następujące kryteria:
1.
Większa ilość zwycięstw etapowych,
2.
Większa ilość zwycięstw na lotnych finiszach i premiach
specjalnych,
3.
Wyższe miejsce w klasyfikacji generalnej na podstawie czasów.
Aby otrzymać nagrodę w końcowej klasyfikacji punktowej zawodnik musi
pokonać cały dystans wyścigu mieszcząc się w limicie czasu. Lider
klasyfikacji będzie nosił koszulkę
GRANATOWĄ.
Uwaga: Punkty do klasyfikacji punktowej będą przydzielane
na lotnych finiszach i premiach specjalnych. Za miejsca na premiach
specjalnych nie będą przyznawane bonifikaty czasowe.
c) Klasyfikacja górska.
Klasyfikacja górska będzie rozegrana na 12 górskich premiach. Na
górskich premiach będzie przydzielana następująca ilość punktów:
Premie górskie 1 kat.(2) Premie górskie 2
kat.(5) Premie górskie 3 kat.(4)
1 miejsce
7 pkt
5 pkt
3 pkt
2 miejsce
5 pkt
3 pkt
2 pkt
3 miejsce
4 pkt
2 pkt
1 pkt
4 miejsce
3 pkt
1 pkt
-
5 miejsce
2 pkt
- -
6 miejsce
1 pkt
-
-
Klasyfikacja najlepszego « górala » będzie ustalana przez dodanie
punktów zdobytych na każdej górskiej premii. Lider klasyfikacji ma
obowiazek noszenia koszulki przydzielonej przez organizatora.
Zgodnie z artykułem 2.6.017 regulaminu UCI w przypadku ex aequo w
klasyfikacji górskiej o kolejności zawodników będą decydowały
następujące kryteria:
1.
Ilość pierwszych miejsc na górskich premiach najwyższej
kategorii,
2.
Ilość pierwszych miejsc na górskich kolejno następnych kategorii,
3.
Wyższe miejsce w klasyfikacji generalnej na podstawie czasów.
Aby otrzymać nagrodę w końcowej klasyfikacji górskiej zawodnik musi
pokonać cały dystans wyścigu mieszcząc się w limicie czasu. Lider
klasyfikacji będzie nosił koszulkę ZIELONĄ.
Uwaga: Podczas 5-tego etapu na lotnym finiszu w
Sandomierzu przyznane będą punkty do klasyfikacji punktowej i do
klasyfikacji górskiej, jak na premii 3-ciej kategorii.
d) Klasyfikacja młodzieżowa.
W tej klasyfikacji prowadzonej według zasad klasyfikacji indywidualnej
uczestniczą zawodnicy urodzeni po 1 stycznia 1987. Lider klasyfikacji
będzie nosił koszulkę
BIAŁĄ.
e) Klasyfikacja drużynowa.
Zgodnie z artykułem 2.6.016 regulaminu UCI klasyfikacja drużynowa
każdego etapu będzie ustalana przez dodanie czasów trzech najlepszych
zawodników w każdej ekipie. W przypadku równości tej sumy czasów o
kolejności w klasyfikacji drużynowej na etapie będzie decydowała
mniejsza suma miejsc tych trzech zawodników w każdej ekipie. W przypadku
równości o kolejności drużyn będzie decydowało wyższe miejsce
najlepszego zawodnika z ekipy w klasyfikacji danego etapu.
Klasyfikacja drużynowa generalna będzie ustalana przez dodanie trzech
najlepszych czasów indywidualnych z każdej ekipy z etapów dotychczas
zakończonych. W przypadku ex-aequo stosowane będą następujące kryteria,
aż do osiagnięcia każdej drużynie swojego miejsca:
1.
Ilość pierwszych miejsc w klasyfikacji drużynowej na
poszczególnych etapach,
2.
Ilość drugich miejsc w klasyfikacji drużynowej na poszczególnych
etapach, itd.
W przypadku dalszej równości miejsc o kolejności drużyn będzie
decydowało wyższe miejsce najlepszego zawodnika z drużyny w klasyfikacji
indywidualnej.
Każda ekipa złożona z mniej niż trzech zawodników nie będzie
klasyfikowana w klasyfikacji drużynowej.
f) Kolejność klasyfikacji.
Liderzy poszczególnych klasyfikacji indywidualnych otrzymają od
organizatora koszulki, w których mają obowiązek uczestniczyć w wyścigu
(z wyjątkiem etapu jazdy indywidualnej na czas), ceremoniach dekoracji,
podczas wywiadów i konferencji prasowych.
Jeśli zawodnik jest liderem kilku klasyfikacji obowiązany jest nosić
koszulkę oznaczającą lidera najważniejszej klasyfikacji. Ważność
klasyfikacji jest następująca:
1.
klasyfikacji indywidualna według czasów
2.
klasyfikacja punktowa,
3.
klasyfikacja górska
4.
klasyfikacja młodzieżowa.
Koszulkę lidera mniej ważnej klasyfikacji otrzyma i winien nosić drugi
lub kolejny zawodnik w danej klasyfikacji. Po pierwszym i drugim etapie
wyścigu koszulkę lidera klasyfikacji górskiej będzie nosił najwyżej
sklasyfikowany zawodnik w klasyfikacji według czasów, który nie ma
obowiazku noszenia żadnej koszulki lidera klasyfikacji wyścigu.
ARTYKUŁ 10. Bonifikaty
Bonifikaty czasowe uwzględniane tylko w klasyfikacji generalnej
indywidualnej i młodzieżowej będą przydzielane dla trzech pierwszych
zawodników na metach wszystkich etapów z wyjątkiem etapu 4-go (art.
2.6.019). Będą wynosiły:
-
na mecie etapów 3-go, 6-go i 7-go dla trzech pierwszych zawodników
odpowiednio 10", 6" i 4",
-
na mecie etapów 1-go, 2-go, i 5-go dla trzech pierwszych zawodników
odpowiednio 6", 4" i 2",
-
na każdym lotnym finiszu dla trzech pierwszych zawodników odpowiednio
3", 2" i 1".
ARTYKUŁ 11. Antydoping
Każdego dnia będzie przeprowadzana kontrola antydopingowa według
regulamin kontroli antydopingowej UCI.
Adresy lokali antydopingowych: zostaną podane w odrębnym komunikacie.
ARTYKUŁ 12. Ceremonia Dekoracji
Zgodnie z artykułem 1.2.112 regulaminu UCI następujący zawodnicy muszą
się zgłaszać codziennie do ceremonii dekoracji na mecie każdego z
etapów:
Zawodnicy zobowiazani są zgłosić się do dekoracji w ciągu 5 minut od ich
przyjazdu na metę.
Na mecie ostatniego etapu do ceremonii dekoracji końcowej w ciągu 10
minut muszą się zgłosić następujący zawodnicy:
-
3 pierwsi w klasyfikacji ostatniego etapu,
-
3 pierwsi w klasyfikacji wyścigu,
-
liderzy klasyfikacji
indywidualnych i drużynowej.
10 minut przed startem do każdego etapu z wyjątkiem etapów pierwszego
i czwartego do ceremonii dekoracji winni się zgłosić zawodnicy i
Dyrektotr Sportowy najlepszej druzyny.
ARTYKUŁ 13. Kary
Kary będą nakładane według regulaminu UCI.
ARTYKUŁ 14. Porządek i bezpieczeństwo w wyścigu
1.
Podczas rozgrywania Wyścigu na trasach wszystkich etapów, z wyjątkiem
4-go etapu jazdy indywidualnej na czas i tras okrężnych w końcówkach
etapów ruch drogowy będzie ograniczony. Oznacza to, iż ruch poprzeczny i z przeciwnego kierunku zamykany będzie na czas przejazdu czołówki i
głównego peletonu. 10 minut po przejeździe głównego peletonu ruch
drogowy będzie wznawiany i zawodnicy mający większą stratę znajdą się w normalnym ruchu drogowym.
2.
4-ty etap będący jazdą indywidualną na czas i końcówki etapów ze startu
wspólnego na odcinkach okrężnych będą rozegrane przy ruchu całkowicie
zamkniętym, lecz z uwagi na ich przebieg przez teren zabudowany,
zawodnicy muszą brać pod uwagę możliwości znalezienia się na trasie
innych użytkowników drogi i stosowania w takich przypadkach przepisów
ruchu drogowego.
3.
Zawodnicy i uczestnicy Wyścigu zobowiązani są do przestrzegania zasad
i przepisów ruchu drogowego. Zawodnicy i wszyscy inni uczestnicy wyścigu
korzystają z prawa do niestosowania się do przepisów ruchu drogowego
tylko na skrzyżowaniach dróg nadzorowanych przez funkcjonariuszy Policji
korzystających z radiowozu, oraz w przypadkach kiedy bezpośrednio przed
nimi lub czołówką wyścigu znajduje się oznakowany pojazd policyjny. We
wszystkich innych przypadkach zarówno zawodników, jak i innych kierowców
pojazdów obowiązują przepisy ruchu drogowego.
4. Kierowcy
pojazdów z kolumny Wyścigu zobowiązani są podporządkować się poleceniom
funkcjonariuszy policji, komisji sędziowskiej, szefa transportu.
5.
Przed metą każdego etapu należy bezwzględnie podporządkować się
poleceniom i znakom szefa transportu. Nie wolno pozostawiać pojazdu lub
zatrzymywać się bez przyczyny. Pojazd należy parkować w miejscach
wskazanych.
6.
Pojazdy komisji sędziowskiej i ambulanse mają prawo kontynuować jazdę do
linii mety.
7.
W przypadku kolizji lub wypadku należy obowiązkowo zatrzymać pojazd,
zorganizować ostrzeganie użytkowników drogi o stojącym pojeździe,
udzielić pierwszej pomocy ofiarom wypadku i powiadomić o wypadku
policyjną służbę wyścigu.
8.
Organizator wyścigu nie ponosi odpowiedzialności za zaistniałe wypadki i
straty. Uczestnicy Wyścigu winni posiadać ubezpieczenie OC, NW i kosztów
leczenia.
|